Přednáška na téma největšího stroje na světě zazněla na letošní konferenci Dassault Systèmes PLM Forum. A byla natolik zajímavá, že jsem se rozhodl její přepis s dovolením autora zařadit mezi články našeho časopisu. S tím, že jsem připsal ještě jednu část, která vyplývá z mé vlastní návštěvy tohoto stroje, byť jsem se dostal jen do řídícího střediska a jeho zázemí a do haly, kde se sestavují a testují některé součásti. Abych dále nenapínal – zmíněným strojem je urychlovač postavený vědci z Evropské organizace pro jaderný výzkum, známé pod zkratkou CERN. A začněme spolu s autorem řečnickou otázkou. Proč v Ženevě není žádné metro? Protože město je celé podkopané a mají tam trezory. Další podkopání je pak zajištěno projektem CERN.

 

Na Fakultě strojní ČVUT v Praze proběhlo 25. října představení dvou zcela nových studentských formulí. První z nich je poháněna spalovacím motorem a nese označení FS.03. Druhý vůz je osazen pohonem čistě na elektrický proud a nese označení FSE.01. Pro každý z vozů je vytvořen zvláštní řešitelský tým. Letošní sezona byla ve znamení hned tří evropských soutěží kategorie Combustion. Nejlepší výsledek si tým formule FS.03 přivezl ze soutěže na španělském okruhu v Catalunyi, kde se studentům ČVUT podařilo vybojovat 2. místo mezi světovou konkurencí.

 

Nadpis může působit dvojím významem. Jak dobře tušíte, určitě je šitý pro obsahovou náplň CADového časopisu. Obsah příspěvku bude pojednávat o přerodu myšlenek zhmotněných ve virtuální podobě počítače do 3D hmotného produktu v prostoru a čase. Příspěvek hovoří o návrhu a realizaci „soutěžního" vozidla. Vzhledem k tomu, že se bude soutěžit o nejnižší spotřebu paliva, bude mít i trochu zvláštní příchuť jak ušetřit? Jak zrealizovat vozidlo snů s co nejnižší spotřebou – což je druhá tvář sporného přerodu z virtuality do reality. Přejedeme někdy na litr benzínu 100 kilometrů? Přejedeme, i mnohem více. Zatím však jen na experimentálních vozidlech.

 

S přicházejícím létem razantně nastupuje do konstrukčních kanceláří také nová verze Solid Edge ST4. A přináší s sebou žhavou nadílku novinek a vylepšení. Podívejme se tedy alespoň na ty nejdůležitější.

 

Lidská snaha o zdokonalování a zlepšování funkčnosti a efektivity předmětů v našem okolí je jedním z nejsilnějších faktorů ovlivňujících naší existenci. Určitě jste si položili otázku, jaké jsou rezervy vašeho výrobku nebo jak zdokonalit jeho funkčnost. Nyní s masívním nástupem softwarových prostředků, a následně i nezbytné výpočetní techniky, se nám otevírají nové možnosti řešení těchto technických problémů. Tento moderní přístup se nazývá „Virtuální prototyp". Výsledky těchto simulací se velice přibližují realitě a jsou schopny reflektovat složité fyzikální děje v přírodě. Díky rychlosti, se kterou jsou uvedené analýzy provedeny, je výsledkem nejen popis chování jedné varianty, ale možnost provést skutečnou optimalizaci zařízení.

 

Hledáte rychlý a levný způsob, jak během výroby provést měření bez nutnosti vyjmout obráběný dílec ze stroje? Či raději preferujete mobilitu měřicího přístroje a přitom požadujete vysokou přesnost měření? A co teprve možnost variability měřicích technik na jednom jediném přístroji? To vše a více vám nyní přináší Master3DGage.

 

V softwaru SolidWorks se podařilo navrhnout letadlo, které může jezdit po silnici Letadla létají na obloze a auta jezdí po silnicích, ale stroj, který by legálně dokázal oboje, byl až dosud nápadem z oblasti science fiction. Společnost Terrafugia, Inc., která byla založena dvěma nadšenci z oblasti konstrukce a letectví, navštěvujícími Technologický institut v Massachusetts (MIT), změnila myšlenku létajícího auta, nebo ještě přesněji řiditelného letadla, ve skutečnost.

 

3D skenování již dávno není nová technologie, ale jeden ze standardních způsobů získávání dat. Laserové skenovací systémy prodělávají bouřlivý vývoj, stejně jako všechna elektronika. České firmy se snaží udržet krok v oblasti průmyslu a v rozvoji použitím nových metod v pracovním cyklu. To se týká i využití 3D skenování a nemalých investic na pořízení nebo aplikaci těchto technologií.

 

HSMWorks je pravděpodobně nejmladším z CAM-systémů na celosvětovém trhu. A i přes skutečnost, že by se mohlo zdát, že už není šance najít na trhu skulinku pro uplatnění nového produktu tohoto typu, opak je pravdou. Systém HSMWorks zaznamenal v posledním roce značný obchodní úspěch a systém prodává nově budovaná síť prodejců již prakticky po celém světě. Česká a Slovenská republika patřily k prvním zemím na světě, kde systém získal jak obchodní zázemí, tak díky mnoha instalacím svoje „domovské" právo.

 

Nelehkého období ekonomické krize, kdy řada firem začala házet flintu do žita, dokázala využít ve svůj prospěch. Zmobilizovala všechny síly, nabrala kvalitní zaměstnance a podnikla všechna opatření pro přežití a svůj rozvoj. Pro lepší pochopení potřeb svých klientů neváhala založit vlastní nástrojárnu, kde testuje nabízené technologie. Řeč je o mladé dynamicky se rozvíjející společnosti Nexnet, která přináší uživatelům v České a Slovenské republice špičková softwarová řešení pro programování CNC strojů. Nexnet rovněž patří mezi nejvýznamnější obchodní partnery ČZUB.

 

Jak maximálně využít produktivitu multifunkčních CNC obráběcích strojů? Jak minimalizovat vedlejší – neproduktivní časy? Čeho se vyvarovat při volbě CAM softwaru pro multifunkční obrábění? Oblast multifunkčních CNC soustružnicko-frézovacích strojů je nejrychleji rostoucí oblast ve vývoji CNC obráběcích strojů.

 

Když už pouhý Corel nestačí Podtitul našeho článku by možná mohl být zavádějící, zvláště když Corel nedávno ohlásil ke svému již existujícímu CAD produktu Corel DESIGNER další takový software – CorelCAD. Ale v době, kdy se v Rock Empire ohlíželi po vhodném 3D CAD softwaru, protože s výrobci ve východní Asii potřebovali komunikovat na úrovni 21. století, toto řešení k dispozici nebylo. Malé firmy se z důvodu konkurenceschopnosti vždy ohlížejí po řešeních s co nejmenšími náklady, což se odráží i na financích uvolňovaných na počítačovou podporu navrhování. Snad proto najdete ve vybavení takových firem často grafický balíček CorelDRAW, využitelný na bitmapové i vektorové ilustrace a také na 2D výkresy. A když s 2D nevystačíte, poohlížíte se po něčem novém.

 

Náročnou ukázku pětiosého dynamického frézování budou společně ukazovat návštěvníkům Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně společnosti SolidCAM a Maschinenfabrik Berthold Hermle AG. Na společném stánku obsazeném výkonným frézovacím centrem Hermle C 42 U dynamic se bude obrábět špičkový komponent automobilového průmyslu – brzdový třmen určený pro závodní vozy okruhových sérií. Autorem dílu je firma Alcon Components Ltd. z Tamworthu, UK. Alcon používá SolidCAM od roku 2005 a komponenty obrábí na zakázku, většinou z plného materiálu na strojích Hermle.

 
Začátek Předchozí Další Konec

31 32 33 34 35 36 37 38 39 40