Bentley Systems oznámila inovace svého řešení pro řízení výstavby SYNCHRO 4D a přidání aplikací SYNCHRO Cost a SYNCHRO Perform. Nová vylepšení a rozšíření portfolia umožňují stavebním firmám změnit způsob plánování, řízení a realizace projektů. SYNCHRO 4D nyní nabízí pokročilou tvorbu 4D/5D modelů se špičkovými nástroji pro dělení modelů.
Tyto umožňují vytvářet zhotovitelné komponenty, přiřazování atributů stavby k modelu, modelování ve smíšené realitě, umisťování geometrie stavby a webový a mobilní přístup pro zlepšení týmové spolupráce, aktualizace stavu a hlášení o postupu prací z terénu. Doplnění systému o SYNCHRO Cost pomáhá projektovým týmům kontrolovat rozpočty a sledovat finanční pokrok v průběhu celé zakázky díky podpoře vložení více smluv, sledování žádostí o platby a řízení změnových příkazů, což minimalizuje finanční rizika a maximalizuje zisky projektu. SYNCHRO Perform umožňuje řízení výkonnosti výstavby včetně možnosti zaznamenat denní rozsah postupu, deníky, neplánované události, časové výkazy, žádosti a odhadované náklady v terénu, což poskytuje nejkratší dobu cyklu pro zpětnou vazbu projektu a přehled o produktivitě.
Stavební firmy se snaží realizovat složitější projekty, řešit nedostatek zdrojů a narušení dodavatelského řetězce a zvládat problémy s transparentností dat, přičemž se pokouší získat více zakázek, řídit rizika a dosahovat ziskovosti. Vylepšení systému SYNCHRO v oblasti využití 4D/5D modelů s webovým přístupem pro týmovou spolupráci, řízení výkonnosti pro sledování postupu a hlášení, řízení nákladů pro minimalizaci rizik a maximalizaci zisků změní způsob plánování a realizace projektů – s digitalizovanými pracovními postupy, které tyto výzvy řeší.
Špičkové stavební firmy používají 4D modely k sestavování a optimalizaci harmonogramů a ke komunikaci o posloupnosti a etapách ve virtuálním prostředí. Testování v digitální podobě jsou klíčovou součástí jejich plánovacího procesu, který zajišťuje optimalizaci zdrojů, snižuje počet přepracovávání a zvyšuje bezpečnost. Díky vylepšením SYNCHRO 4D se dostupnost a hodnota 4D modelu rozšiřuje na více účastníků projektu. Nové funkce zlepšují komunikaci a koordinaci optimalizovaných plánů, umožňují spolupráci v reálném čase a na základě modelů shromážděných v terénu zajišťují, aby projekty probíhaly podle plánu.
Stavební týmy potřebují zajistit, aby měly kontrolu nad harmonogramem i náklady svých projektů. Přidání SYNCHRO Cost a SYNCHRO Perform rozšiřuje špičkové řešení SYNCHRO pro 4D plánování a řízení projektů o další funkce, které pomáhají dodavatelům řídit jejich náklady a efektivně propojit plánování a sledování nákladů a harmonogramu. Čas jsou peníze a projektové týmy ušetří díky SYNCHRO obojí.
SYNCHRO Cost pracuje s výpočtem množství na základě modelu SYNCHRO 4D, který zahrnuje dělení modelu pro generování stavebních komponentů se strukturovaným rozpisem prací a kódy nákladů, takže pracovníci provádějící odhady mohou rychle a přesně generovat odhady. SYNCHRO Cost navíc dokáže kontrolovat změny smlouvy a zjednodušit žádosti o platbu, sledovat položky a procento dokončení oproti rozpisu hodnot.
SYNCHRO Cost využívá údaje o výkonnosti v aplikaci SYNCHRO Perform, takže projektové týmy mohou spravovat a využívat údaje o výkonnosti v terénu a získat tak přesný přehled o skutečných nákladech z terénu a porovnat je s plánovanými náklady a harmonogramem, čímž získají úplný přehled o výkonnosti projektu. Tyto digitální pracovní postupy lépe propojují kancelář a staveniště pomocí informací v reálném čase. Doplnění smluv a změnových příkazů o důkazní dokumenty a obrázky se může ukázat jako neocenitelné při předcházení sporům v souvislosti se smlouvami.
Díky každodennímu přehledu o řízení všech zdrojů na staveništi, od zaměstnanců, subdodavatelů a zařízení, vyplňuje SYNCHRO Perform mezery mezi cykly finančních výkazů na konci měsíce. A vzhledem k tomu, že vedení projektu může být při rozhodování v nevýhodě kvůli zpoždění při zachycování průběhu a chybám při zadávání dat, poskytuje SYNCHRO Perform včasný zdroj pravdivých dat a metrik řízení výkonnosti, takže projektové vedení je obeznámeno se stavem každého projektu. Funkce specifické pro výstavbu zachycují rozsah denního postupu prací, deníky, neplánované události, časové výkazy, žádosti a odhadované náklady od pracovníků v terénu, čímž poskytují vedení včasné údaje, které potřebuje k přijímání informovaných rozhodnutí.
SYNCHRO podporuje celý životní cyklus projektu rozsáhlých pozemních staveb a firmám, které přecházejí na digitální inovace, poskytuje v reálném čase přehled o výkonnosti, produktivitě a finančním zdraví jejich projektů, aby mohly přijímat informovanější rozhodnutí založená na datech. Projektové týmy zůstávají ve spojení a spolupracují díky jednoduchým mobilním a webovým rozhraním pro pracovní postupy mezi kancelářemi a terénem.
Seznamte se se SYNCHRO
Digitální řízení výstavby pro projekty rozsáhlých pozemních staveb