Společnost Kohler, globální lifestylová značka a lídr v oblasti produktů do kuchyní a koupelen, se vrací na Milánský týden designu, aby tam ve světové premiéře ve spolupráci s výtvarníkem a designérem Danielem Arshamem představila poutavý umělecký zážitek. Se společností Kohler se mohou návštěvníci setkat v prostorách Palazzo del Senato (Via Senato 10) denně od 12:00 do 22:00 od úterý 7. června do neděle 12. června.
Součástí expozice FuoriSalone společnosti Kohler je velkoplošný umělecký zážitkový projekt s názvem „Divided Layers" (Oddělené vrstvy), instalace vytvořená přímo pro tyto výstavní prostory, která navazuje na uvedení projektu Rock.01 – umyvadla vyrobeného prostřednictvím 3D tisku, které Daniel Arsham ve spolupráci se společností Kohler navrhl v roce 2021.
Imerzivní instalaci tvoří řada na sebe naskládaných panelů, které vytvářejí průchozí tunel. K vytvoření instalace Divided Layers inspirovala Arshama práce na umyvadle Rock.01. Návštěvníkům prostřednictvím této instalace umožňuje umyvadlem procházet. Každý panel odkazuje na jednu rovinu 3D tištěného jílu, jejichž navrstvením vzniká umyvadlo. 3D tisk je procesem aditivní konstrukce. V tunelu se naopak projevuje subtraktivita, kdy jednotlivé části odebíráme, aby vznikly prostory, kterými může návštěvník projít.
Instalace obsahuje také jezírko, které funguje jako zrcadlová plocha, jež zdvojuje a odráží otevřený prostor nitra tunelu. Arsham se snaží docílit toho, aby se návštěvníci zamysleli nad přijetím prostoru a jeho tvárností, a pochopili vzájemné vztahy mezi prvky. Kadence stěn kopíruje rytmus sloupů v paláci, ve kterém je instalace umístěna, a přispívá k celkové atmosféře, která navozuje dojem pohybu nebo proudění.
Proudění vody je zde vnímáno jak v negativním, tak v pozitivním prostoru, a to bez ohledu na „funkci' formy“. V případě instalace Divided Layers se návštěvníci ocitají spíše uvnitř umyvadla než v roli uživatele funkčního díla.
Společnost Kohler a Daniel Arsham využívají tuto příležitost pro oslavu designu a umění k oznámení víceletého partnerství, kterým společně pokračují ve zkoumání umění prostřednictvím formy a funkčnosti. Společnost Kohler je poctěna, že i nadále může působit jakožto značka, která si zakládá na podpoře umění.
Kromě toho společnost Kohler věnovala na počest Milánského týdne designu finanční příspěvek na projekty WASH organizace Water Mission v Indonésii a pomohla tak v roce 2022 prostřednictvím 15 projektů zajistit nezávadnou vodu a základní hygienu až pro 10 000 lidí. Platforma Believing in Better společnosti Kohler usiluje prostřednictvím revolučních výrobků a inspirativních partnerství o zlepšení kvality života současných i budoucích generací prostřednictvím designu, řemeslného zpracování a inovací.
Společnost Kohler bude své nejnovější globální produktové inovace vystavovat také na veletrhu Salone del Mobile v hale 22 ve stánku H15 H19.