
Jako každý rok v tuto dobu vydává Autodesk novou řadu svých produktů a jako vždy jsou s číslováním o kousek před ostatními, takže tu máme verze 2017.
V Maxu se posledních několik let odehrává mnoho výrazných změn a vylepšení a ani tato verze nezůstává pozadu.
Nové prostředí
Pravděpodobně tou nejvýraznější novinkou ve verzi 2017 je nově designově přepracované pracovní prostředí. Nejedná se jen o kosmetické úpravy, nové prostředí je nyní přehlednější a hlavně přizpůsobivější obrazovkám s vysokým rozlišením.
Užitečné doplňky
Pro zjednodušení a zpříjemnění práce s Maxem nám k němu tvůrci přidali několik užitečných nástrojů.
Asset Library
Po mnoha letech původního Asset Browseru je nyní v Maxu k dispozici efektivní a propracovaný nástroj na správu souborů a scén. Díky tomuto nástroji máte všechno na jednom místě. V Asset Library můžete spravovat nejen soubory v počítači, ale také stahovat obsah online přímo z Autodesk Seek.
Game Exporter
Všem herním vývojářům, nezávisle na tom, který Engine používají, usnadní práci kompletní exporter se všemi nejdůležitějšími nastaveními pro export modelů, scén a animací.
Print Studio
Se zabudovaným nástrojem pro export do 3d Tisku můžete nyní řešit téměř všechno přímo z prostředí Maxu, na které jste zvyklí, bez zbytečných exportů a importů do dalších programů.
Nový render
Autodesk ART (Autodesk Ray Tracer)
Nový fyzikální render je neuvěřitelně snadný a velice rychlý. Využívá hlavně fotometrická nastavení scén a světel a nejen díky tomu jsou jeho výsledky velice přesné.
Physical material
K novému renderu je samozřejmě potřeba nový materiál. Protože ART je fyzikální render tak i ten nový materiál je fyzikální. S tímto materiálem je velice snadné dosažení přesných výsledků jen několika kliknutími.
A celá řada drobných vylepšení, které stojí za zmínku:
- Text plus: vylepšená práce s textem, lepší podpora fontů, motion grafika, animace …
- Geodesic Voxel skining: nové, jednodušší možnosti pro skiningu nejen postav
- UVW Unwrap: uživatelsky příjemné, automatické rozbalování modelů
- Import simulačních dat: například aerodynamiky …
- Scene Converter: konvertování scén z jednoho renderu na jiný nikdy nebylo tak snadné
- Live Link: Přímé živé propojení Maxe s herním enginem Stingray (také od Autodesku)
A to ještě pořád není všechno!
Na našich kurzech 3ds Max a 3ds Max, pokročilé techniky a vizualizace již používáme nejnovější verze programu. Pusťte se s námi do světa 3d technologií na kurzech NICOM.
Autorem článku je lektor Autodesk autorizovaného školicího střediska NICOM
Ondřej Hudeček
- Autodesk Approved Instrucktor
- Autodesk 3ds Max Certified Professional
- Autodesk Maya Certified Professional