Produkt V-Ray 3.0 for 3ds Max přináší optimalizaci ray tracing jádra, výpočet GI hrubou silou (brute force), progresivní trasování dráhy, odrazy, refrakce, jež jsou nyní pětkrát rychlejší oproti minulým verzím. Nový nástroj Progressive Production Renderer umožňuje rychlá nastavení a iterace. Nové rozhraní bylo zjednodušeno a má tři základní uživatelské módy – základní, pokročilý a pro odborníky. Nová nástrojová lišta umožňuje rychlá nastavení a obsahuje již přednastavené možnosti jako Archviz Exterior, Archviz Interior nebo VFX. Nastavení kvality a stínování je možné pomocí posuvníků.

Pro umělce využívající VFX je v nabídce vylepšená funkce Subsurface Scattering (SSS) či podpora UDIM a UVTILE pro tvorbu např. výbuchů, požárů, případně pohybu vlasů. V-Ray ostatně nedávno využila Industrial Light & Magic (ILM) pro filmy Star Trek: Do temnoty, Pacific Rim – Útok na Zemi nebo Osamělý jezdec. Verze 3.0 obsahuje další drobné novinky a úpravy, např. renderovací masku, nastavení trasy odrazu a refrakce, maximální intenzitu paprsku, pravděpodobná a náhodná světla apod. Aktualizace z verze 2.0 stojí 420 USD (300 euro), kompletní verze 3.0 vyjde na 1050 dolarů (750 eur). V České republice produkty Chaos Group nabízejí Digital Media a Syntex Praha.