Společnost Autodesk oznámila, že Škoda Electric využívá postupů digitálního prototypování v řešení Autodesk Inventor ke zkrácení dodacích lhůt a k celkovému zefektivnění návrhových procesů. Autodesk Inventor podpořil i nedávný projekt společnosti Škoda Electric, kterým byl vývoj trakčního motoru pro jednopodlažní jednotku Škoda RegioPanter, nejnovější produkt, který na trh uvedla Škoda Transportation, mateřská společnost Škoda Electric. Trakční motor s názvem ML 3942 K/4 je čtyřpólový otevřený asynchronní trakční motor s kotvou nakrátko. Motor je určen pro individuální pohon dvojkolí příměstské elektrické jednotky typu 7Ev.

Motor je vystaven různým vnějším vlivům, jako je prach, písek, drobné kamínky, části elektrického vedení, voda, sůl, nebo sníh. Dále je vystaven také vibracím, a to ve vertikálním, horizontálním i axiálním směru. Největší důraz při jeho vývoji byl kladen na významné snížení úrovně hluku motoru. Toho bylo dosaženo, když vhodnou konstrukcí došlo ke snížení hladiny akustického výkonu o 10 – 15 decibelů.

Přínosy Autodesk Inventoru
Ke konstrukci motoru byly použity digitální prototypy vytvořené v prostředí Autodesk Inventor. Systém 3D práce umožnil již v rané fázi projektu, kdy se ještě řešily návrhy některých dílů, připravit podklady pro nákup dílů s dlouhými dodacími lhůtami. To významně zefektivnilo návrh produktu a přípravu jeho výroby.
K  zakázkám vytvořeným v řešení Inventor se například řadí vývoj motoru pro meziměstskou jednotku Škoda 671 pro Slovenské dráhy či motoru pro meziměstskou jednotku Škoda 675 pro Ukrajinu. Dále lze jmenovat vývoj motoru pro důlní vozidlo společnosti Caterpillar, lokomotivu Hyundai Rotem pro Turecko, tramvaj Bombardier pro Krakow či motorů pro městské trolejbusy v Rakousku, Německu, Slovensku a České republice. 
Skoda-ML3942K4-02-1203
„Autodesk Inventor je velmi silný v 3D modelování a v tvorbě výkresů,“ řekl Martin Vlček, vedoucí technického úseku, divize Trakční motory, Škoda Electric. „Naše společnost původně používala systém Catia a výhodou řešení Autodesk Inventor oproti předchozímu systému je podpora obrábění v sestavě a práce se svařenci, což je klíčová funkčnost pro výrobní podnik našeho typu. Díky pokročilé integraci se struktura sestavy přenáší z Inventoru přímo do kusovníků v PLM systému, čímž se zefektivňuje a urychluje kompletní návrh výrobku.“

„Škoda Electric je společnost, která dodává produkty do celého světa,“ řekl Martin Peňáz, manažer strojírenských řešení ve společnosti Autodesk. „Proto je pro ni klíčové, aby své produkty dodávala nejen s tradičně vysokou kvalitou, ale také co nejrychleji. Postupy digitálního prototypování v řešení Autodesk Inventor těchto cílů pomáhají dosáhnout.“

Implementaci řešení Autodesk Inventor ve Škoda Electric realizovala firma CAD Studio, partner společnosti Autodesk. „Na řešení Autodesk Inventor oceňujeme kvalitní implementaci a podporu. Oproti předchozímu systému pak lepší funkčnost a celkově nižší provozní náklady. Nesmíme opomenout také značnou popularitu na školách v České republice,“ dodává Martin Vlček.
Autodesk Inventor zkrátil dodací lhůty trakčního motoru
Společnost Autodesk oznámila, že Škoda Electric využívá postupů digitálního prototypování v řešení Autodesk Inventor ke zkrácení dodacích lhůt a k celkovému zefektivnění návrhových procesů. Autodesk Inventor podpořil i nedávný projekt společnosti Škoda Electric, kterým byl vývoj trakčního motoru pro jednopodlažní jednotku Škoda RegioPanter, nejnovější produkt, který na trh uvedla Škoda Transportation, mateřská společnost Škoda Electric. Trakční motor s názvem ML 3942 K/4 je čtyřpólový otevřený asynchronní trakční motor s kotvou nakrátko. Motor je určen pro individuální pohon dvojkolí příměstské elektrické jednotky typu 7Ev.

Motor je vystaven různým vnějším vlivům, jako je prach, písek, drobné kamínky, části elektrického vedení, voda, sůl, nebo sníh. Dále je vystaven také vibracím, a to ve vertikálním, horizontálním i axiálním směru. Největší důraz při jeho vývoji byl kladen na významné snížení úrovně hluku motoru. Toho bylo dosaženo, když vhodnou konstrukcí došlo ke snížení hladiny akustického výkonu o 10 – 15 decibelů.

Přínosy Autodesk Inventoru
Ke konstrukci motoru byly použity digitální prototypy vytvořené v prostředí Autodesk Inventor. Systém 3D práce umožnil již v rané fázi projektu, kdy se ještě řešily návrhy některých dílů, připravit podklady pro nákup dílů s dlouhými dodacími lhůtami. To významně zefektivnilo návrh produktu a přípravu jeho výroby.

K  zakázkám vytvořeným v řešení Inventor se například řadí vývoj motoru pro meziměstskou jednotku Škoda 671 pro Slovenské dráhy či motoru pro meziměstskou jednotku Škoda 675 pro Ukrajinu. Dále lze jmenovat vývoj motoru pro důlní vozidlo společnosti Caterpillar, lokomotivu Hyundai Rotem pro Turecko, tramvaj Bombardier pro Krakow či motorů pro městské trolejbusy v Rakousku, Německu, Slovensku a České republice.  

„Autodesk Inventor je velmi silný v 3D modelování a v tvorbě výkresů,“ řekl Martin Vlček, vedoucí technického úseku, divize Trakční motory, Škoda Electric. „Naše společnost původně používala systém Catia a výhodou řešení Autodesk Inventor oproti předchozímu systému je podpora obrábění v sestavě a práce se svařenci, což je klíčová funkčnost pro výrobní podnik našeho typu. Díky pokročilé integraci se struktura sestavy přenáší z Inventoru přímo do kusovníků v PLM systému, čímž se zefektivňuje a urychluje kompletní návrh výrobku.“

„Škoda Electric je společnost, která dodává produkty do celého světa,“ řekl Martin Peňáz, manažer strojírenských řešení ve společnosti Autodesk. „Proto je pro ni klíčové, aby své produkty dodávala nejen s tradičně vysokou kvalitou, ale také co nejrychleji. Postupy digitálního prototypování v řešení Autodesk Inventor těchto cílů pomáhají dosáhnout.“

Implementaci řešení Autodesk Inventor ve Škoda Electric realizovala firma CAD Studio, partner společnosti Autodesk. „Na řešení Autodesk Inventor oceňujeme kvalitní implementaci a podporu. Oproti předchozímu systému pak lepší funkčnost a celkově nižší provozní náklady. Nesmíme opomenout také značnou popularitu na školách v České republice,“ dodává Martin Vlček.