Bulvární titulek trochu navodil atmosféru, nicméně se nejedná o poruchy zažívacího traktu evropských úředníků, ale o zácpy dopravní. Nová studie společnosti TomTom odhalila 59 pro řidiče nejvíce ucpaných měst Evropy. Brusel figuruje na špičce tohoto seznamu. Polsko a Británie jsou také místy, kde se jízda ve městě může snadno změnit v noční můru, naopak Španělsko a severské země nabízejí snazší cestování. Podle studie čelí řidiči v zemi sídla Evropské komise každý den zdržením během 37,7 procent svých jízd. Těsně za Bruselem skončila Varšava a další polské město Vratislav je třetí. Praha se umístila na 24. pozici, což znamená průměrné dopravní zácpy ve srovnání se zbytkem Evropy.
Špatné zprávy přinesla studie pro Brity. Pouze málo obyvatel Londýna bude překvapeno, že nacházejí  své město na čtvrté příčce, když Edinburgh nebo Belfast jsou také v první desítce. A předtím než Velšané začnou pět chválu na hladký provoz na jejich silnicích, měli by si všimnout, že Cardiff obsadil 26. místo jako další z celkem pěti britských měst v celém seznamu.
Jízda automobilem ve Francii je radostnější zážitek, když se vyhnete Paříži a Marseille, žádné další francouzské město už není v žebříčku nenajdete. A nejsou to pouze německé dálnice, co umožňují, aby byl silniční provoz v Německu plynulý. Nejucpanější město Mnichov je až na 28. pozici. Ale hned vzápětí následuje celá řada německých měst: Essen, Hamburg, Stuttgart, Kolín nad Rýnem, Düsseldorf a Berlín jsou všechna mezi 31. a 38. místem. Protože na nižších místech je šest dalších měst, má Německo největší množství ucpaných měst v Evropě – ačkoliv to možná i zohledňuje, že země celkově má velké množství velkých měst.

Obyvatelé Španělska a severských zemí se většinou dopravním zácpám vyhnou. Pouze tři skandinávské země jsou v Top 20 – Oslo je na 16. pozici s 26 procenty neprůjezdných silnic, zatímco jeho švédský protějšek má pouze 3 procenta takových.
A pokud jde o naše předsudky vůči věčně naštvaným jižanským řidičům troubícím ve vzteku na své klaksony - ve Španělsku jsou dopravní kolapsy relativně vzácné. Barcelona je sice na 17. místě, ale všechna ostatní velká města jsou v dolní části žebříčku. Úplně dole – a proto nejlepší pro řidiče – je Zaragoza, kde je pouze 1,5 % silnic ucpaných. Je tohle pro Evropu model vhodný k napodobení?

Žebříček sestavila společnost TomTom. Pořadí je založeno na tom, jak rychle mohou automobily cestovat městskou silniční sítí. Zde TomTom využívá každodenní anonymní rychlostní data od řidičů, kteří používají jeho zařízení. Tam, kde řidiči cestovali na 70 procentech rychlostního limitu nebo pomaleji, byl provoz definován jako přehuštěný. Data jsou shromažďována unikátní technologií TomTom IQ Routes, která vypočítává nejrychlejší cestu městem během dne v jakoukoliv denní dobu. IQ Routes je integrována do všech map společnosti TomTom.