
HTC VIVE spouští pod vedením platformy VIVERSE pro tvorbu a distribuci 3D obsahu vůbec první globální hackaton. Studenti univerzit z celého světa budou soutěžit v budování svých vysněných imerzivních světů určených k objevování, hraní a interakci s ostatními. Na vítěze čekají finanční odměny i XR zařízení.
V rámci soutěže VIVERSE Spark studenti rozvinou svou kreativitu a připraví webové projekty v prostředí VIVERSE ve třech kategoriích: Imerzivní vyprávění, Hry a Sociální zážitky. Hackathon poskytne studentům praktické zkušenosti s tvorbou 3D obsahu a pomůže je připravit na nadcházející éru pracovních příležitostí v oblasti imerzivního obsahu a vývoje her – trhu, jehož hodnota by podle odhadů mohla do roku 2034 dosáhnout 125 miliard dolarů.
Do hackathonu se v roce 2025 zapojí studenti z celé řady institucí, mimo jiné z UC Berkeley, Carnegie Mellon University, Syracuse University, NTU, NTHU, NUK, STUST, Syracuse University, CADRE Lab při SJSU, University of Cincinnati, Academy of Art University, California State University East Bay, Iovine and Young Academy na USC, UC Irvine ICC/VR Lab, University of Oregon, Stony Brook University, University of Texas at San Antonio, University of Houston či Ringling College of Art and Design.
VIVERSE je otevřený všem návštěvníkům i vývojářům
Hlavní předností VIVERSE je jeho otevřenost. Podporuje totiž všechny hlavní WebXR herní enginy, včetně Unity WebGL, Godot, ThreeJS, Babylon, React-Three-Fiber a AFRAME. Zároveň nabízí i řešení bez nutnosti programování prostřednictvím PlayCanvas, takže se mohou zapojit lidé s různou úrovní dovedností. VIVERSE usnadňuje tvorbu, hosting i objevování WebXR obsahu přímo v prohlížeči a na jakémkoli zařízení – bez nutnosti instalace.
Interaktivní obsah by si měl užít každý bez ohledu na zařízení, které má k dispozici. Není potřeba špičkový herní počítač ani programátorské zkušenosti. Každý může ve VIVERSE oživit svou vizi a sdílet ji s přáteli napříč platformami a hardwarem.
Možnosti v oblasti imerzivních 3D zážitků, které se neustále vyvíjejí, bude do značné míry utvářet právě fantazie studentů. Právě oni určí, jaké budou další zásadní aplikace pro virtuální a rozšířenou realitu.
Více informací a možnost zapojit se do hackathonu VIVERSE Spark 2025 najdete na oficiálních stránkách soutěže. Univerzity, které mají zájem o účast v budoucích ročnících, mohou kontaktovat organizátory na adrese edu@viverse.com.
Aktuální novinky z hackathonu sledujte na oficiálních sociálních sítích HTC:
Sociální sítě platformy VIVERSE:
Sociální sítě HTC VIVE:
Sociální sítě HTC: