Sie­mens Di­gi­tal In­dustries Soft­ware ozná­mil 30. června, že Bri­g­gs Au­to­mo­ti­ve Com­pa­ny (BAC) pře­jde na port­fo­lio prů­mys­lo­vé­ho soft­wa­ru Sie­mens Xce­le­ra­tor a bude jej po­u­ží­vat pro vývoj nové ge­ne­ra­ce svého jed­no­míst­né­ho sil­nič­ní­ho zá­vod­ní­ho vozu Mono. BAC za­lo­ži­li v roce 2011 Neill a Ian Bri­g­g­so­vi, aby na­pl­ni­li svou vizi sil­nič­ní­ho vo­zi­dla, které na­bí­zí co nejau­ten­tič­těj­ší a nej­čist­ší zá­ži­tek z jízdy a zá­ro­veň im­ple­men­tu­je nej­no­věj­ší zá­vod­ní tech­no­lo­gie.

Su­per­vůz BAC Mono o hmot­nos­ti 570 kg byl vy­vi­nut tak, aby byl stej­ně dobře po­u­ži­tel­ný na sil­ni­ci jako na zá­vod­ním okru­hu, a je po­há­něn 2,5li­t­ro­vým agre­gá­tem s při­ro­ze­ným sáním, který do­sa­hu­je vý­ko­nu 311 k a to­či­vé­ho mo­men­tu 313 Nm.

siemens-bac-02-2527

V kom­bi­na­ci s op­ti­mál­ním roz­lo­že­ním hmot­nos­ti a leh­kou kon­struk­cí, která je tvo­ře­na špič­ko­vý­mi kar­bo­no­vý­mi pa­ne­ly s gra­fe­nem, umož­ňuje v sou­čas­nos­ti Mono sprint na stov­ku za pou­hých 2,7 sekun­dy, což chce tým u nové ge­ne­ra­ce vozu vý­raz­ně zlep­šit. Po­tře­ba po­su­nout hra­ni­ce toho, čeho je možné do­sáh­nout ve vy­so­ce vý­kon­ném au­to­mo­bi­lo­vém prů­mys­lu, vedla vr­cho­lo­vé ve­de­ní a kon­strukč­ní tým BAC k pře­hod­no­ce­ní zá­klad­ních tech­no­lo­gií vý­vo­je vo­zi­del. BAC si pro vývoj nové ge­ne­ra­ce svého vozu Mono vy­bral soft­ware NX X ze sady soft­wa­ru pro pro­duk­to­vé in­že­nýr­ství De­sign­cen­ter od Sie­men­su.

„Co­ko­li, co nám po­mů­že být ve hře a mít ná­skok před ostat­ní­mi. Dů­vo­dem, proč jsme si pro vývoj nové ge­ne­ra­ce Mono vy­bra­li soft­ware De­sign­cen­ter od Sie­men­su, je to, že je nej­lep­ší – a dává nám ná­stro­je, které po­tře­bu­je­me k tomu, aby­chom naši vizi po­su­nu­li na další úro­veň. Naší vizí bylo vy­tvo­řit vůz, který pros­tě ne­e­xis­tu­je. Zá­klad­ním prin­ci­pem spor­tov­ní­ho vozu je volba vzru­še­ní před užit­ko­vos­tí a my jsme to do­táh­li na n­‑tý stupeň. Mono je tato fi­lo­zo­fie usku­teč­ně­ná – vůz bez kom­pro­mi­sů, po­sta­ve­ný tak, aby do­ká­zal, že být na­před zna­me­ná od­mít­nout kom­pro­mi­sy v ob­las­ti zá­žit­ků z jízdy.“

Ian Briggs
designový ředitel a spoluzakladatel BAC

siemens-bac-03-2527 siemens-bac-04-2527
Hlavním důvodem přechodu na Siemens Xcelerator je vyřešení problému s obsluhou globální zákaznické základny a certifikací, že vozidlo splňuje regulační a bezpečnostní normy stanovené v určitém regionu nebo zemi (Obrázek: BAC) Hlavním důvodem přechodu na Siemens Xcelerator je vyřešení problému s obsluhou globální zákaznické základny a certifikací, že vozidlo splňuje regulační a bezpečnostní normy stanovené v určitém regionu nebo zemi (Obrázek: BAC)

Řešení problému homologace

Jed­ním z klí­čo­vých pod­ně­tů pro pře­sun do De­sign­cen­t­ru je vy­ře­še­ní pro­blé­mu ob­slu­hy glo­bál­ní zá­kaz­nic­ké zá­klad­ny a cer­ti­fi­ka­ce, že vo­zi­dlo splňuje re­gu­lač­ní a bez­peč­nost­ní normy sta­no­ve­né v ur­či­tém re­gi­o­nu nebo zemi. Klí­čo­vou vý­zvou je pro BAC ho­mo­lo­ga­ce vozu pro glo­bál­ní trh. Po­ro­zu­mět spe­ci­fic­kým po­ža­dav­kům na umís­tě­ní všeho, od svět­lo­me­tů až po vý­hled ři­di­če, je slo­ži­té mi­no­vé pole. Vel­kou vý­ho­dou De­sign­cen­te­ru je, že umož­ňuje za­bu­do­vat celý tento re­gu­lač­ní rámec přímo do 3D CAD mo­de­lu, což dává novou úro­veň jis­to­ty a větší rych­lost vý­vo­je.

siemens-bac-06-2527 siemens-bac-07-2527
Briggs Automotive Company (BAC) přejde na portfolio průmyslového softwaru Siemens Xcelerator a využije jej při vývoji nové generace svého jednomístného závodního vozu Mono (Obrázek: BAC) Tým BAC zkoumá způsoby, jak vylepšit zážitek zákazníků z nákupu a přizpůsobení pomocí imerzivní inženýrské technologie Siemens – zákazníci si mohou pomocí imerzivní technologie XR vyzkoušet své vozy na míru (Obrázek: BAC)

Zkušenosti zákazníků s imerzivním designem

Tým BAC také zkou­má způ­so­by, jak zlep­šit zku­še­nos­ti zá­kaz­ní­ků s ná­ku­pem a při­způ­so­be­ním po­mo­cí imer­ziv­ní in­že­nýr­ské tech­no­lo­gie Sie­mens – zá­kaz­ní­ci mohou vy­u­žít imer­ziv­ní tech­no­lo­gii XR a vy­zkou­šet si vo­zi­dla na míru – vše na zá­kla­dě re­ál­ných 3D CAD dat, která jsou pre­zen­to­vá­na s vy­so­kou re­a­lis­tič­nos­tí.

„To, co dělá BAC sku­teč­ně je­di­neč­ným, jsou prvky na míru. Tech­no­lo­gie Im­mer­si­ve En­gi­nee­ring od Sie­men­su nám umož­ňuje před­sta­vit zá­kaz­ní­ko­vi přes­ně to, co si ob­jed­nal. Mož­nost sed­nout si do pří­prav­ku na mon­táž se­da­dla a vidět kolem sebe všech­ny osob­ní úpra­vy, které chtě­jí, ko­mu­ni­ko­vat s nimi, jako by už byly im­ple­men­to­vá­ny, v nich za­žeh­ne oheň.“

Eliott Marshall
výrobní manažer BAC

siemens-bac-08-2527
Tým BAC zkou­má způ­so­by, jak vy­lep­šit zá­ži­tek zá­kaz­ní­ků z ná­ku­pu a při­způ­so­be­ní po­mo­cí imer­ziv­ní in­že­nýr­ské tech­no­lo­gie Sie­mens – zá­kaz­ní­ci si mohou po­mo­cí imer­ziv­ní tech­no­lo­gie XR vy­zkou­šet své vozy na míru (Ob­rá­zek: BAC)

Chce­te­‑li se do­zvě­dět více o tom, proč BAC pře­chá­zí na Si­e­mens Xce­le­ra­tor, a o vý­ho­dách, které tím získá, na­vštiv­te tento odkaz nebo se podívejte na následující video.