
Siemens Digital Industries Software oznámil 30. června, že Briggs Automotive Company (BAC) přejde na portfolio průmyslového softwaru Siemens Xcelerator a bude jej používat pro vývoj nové generace svého jednomístného silničního závodního vozu Mono. BAC založili v roce 2011 Neill a Ian Briggsovi, aby naplnili svou vizi silničního vozidla, které nabízí co nejautentičtější a nejčistší zážitek z jízdy a zároveň implementuje nejnovější závodní technologie.
Supervůz BAC Mono o hmotnosti 570 kg byl vyvinut tak, aby byl stejně dobře použitelný na silnici jako na závodním okruhu, a je poháněn 2,5litrovým agregátem s přirozeným sáním, který dosahuje výkonu 311 k a točivého momentu 313 Nm.
V kombinaci s optimálním rozložením hmotnosti a lehkou konstrukcí, která je tvořena špičkovými karbonovými panely s grafenem, umožňuje v současnosti Mono sprint na stovku za pouhých 2,7 sekundy, což chce tým u nové generace vozu výrazně zlepšit. Potřeba posunout hranice toho, čeho je možné dosáhnout ve vysoce výkonném automobilovém průmyslu, vedla vrcholové vedení a konstrukční tým BAC k přehodnocení základních technologií vývoje vozidel. BAC si pro vývoj nové generace svého vozu Mono vybral software NX X ze sady softwaru pro produktové inženýrství Designcenter od Siemensu.
„Cokoli, co nám pomůže být ve hře a mít náskok před ostatními. Důvodem, proč jsme si pro vývoj nové generace Mono vybrali software Designcenter od Siemensu, je to, že je nejlepší – a dává nám nástroje, které potřebujeme k tomu, abychom naši vizi posunuli na další úroveň. Naší vizí bylo vytvořit vůz, který prostě neexistuje. Základním principem sportovního vozu je volba vzrušení před užitkovostí a my jsme to dotáhli na n‑tý stupeň. Mono je tato filozofie uskutečněná – vůz bez kompromisů, postavený tak, aby dokázal, že být napřed znamená odmítnout kompromisy v oblasti zážitků z jízdy.“ Ian Briggs |
![]() |
![]() |
Hlavním důvodem přechodu na Siemens Xcelerator je vyřešení problému s obsluhou globální zákaznické základny a certifikací, že vozidlo splňuje regulační a bezpečnostní normy stanovené v určitém regionu nebo zemi (Obrázek: BAC) | Hlavním důvodem přechodu na Siemens Xcelerator je vyřešení problému s obsluhou globální zákaznické základny a certifikací, že vozidlo splňuje regulační a bezpečnostní normy stanovené v určitém regionu nebo zemi (Obrázek: BAC) |
Řešení problému homologace
Jedním z klíčových podnětů pro přesun do Designcentru je vyřešení problému obsluhy globální zákaznické základny a certifikace, že vozidlo splňuje regulační a bezpečnostní normy stanovené v určitém regionu nebo zemi. Klíčovou výzvou je pro BAC homologace vozu pro globální trh. Porozumět specifickým požadavkům na umístění všeho, od světlometů až po výhled řidiče, je složité minové pole. Velkou výhodou Designcenteru je, že umožňuje zabudovat celý tento regulační rámec přímo do 3D CAD modelu, což dává novou úroveň jistoty a větší rychlost vývoje.
![]() |
![]() |
Briggs Automotive Company (BAC) přejde na portfolio průmyslového softwaru Siemens Xcelerator a využije jej při vývoji nové generace svého jednomístného závodního vozu Mono (Obrázek: BAC) | Tým BAC zkoumá způsoby, jak vylepšit zážitek zákazníků z nákupu a přizpůsobení pomocí imerzivní inženýrské technologie Siemens – zákazníci si mohou pomocí imerzivní technologie XR vyzkoušet své vozy na míru (Obrázek: BAC) |
Zkušenosti zákazníků s imerzivním designem
Tým BAC také zkoumá způsoby, jak zlepšit zkušenosti zákazníků s nákupem a přizpůsobením pomocí imerzivní inženýrské technologie Siemens – zákazníci mohou využít imerzivní technologii XR a vyzkoušet si vozidla na míru – vše na základě reálných 3D CAD dat, která jsou prezentována s vysokou realističností.
„To, co dělá BAC skutečně jedinečným, jsou prvky na míru. Technologie Immersive Engineering od Siemensu nám umožňuje představit zákazníkovi přesně to, co si objednal. Možnost sednout si do přípravku na montáž sedadla a vidět kolem sebe všechny osobní úpravy, které chtějí, komunikovat s nimi, jako by už byly implementovány, v nich zažehne oheň.“ Eliott Marshall |
![]() |
Tým BAC zkoumá způsoby, jak vylepšit zážitek zákazníků z nákupu a přizpůsobení pomocí imerzivní inženýrské technologie Siemens – zákazníci si mohou pomocí imerzivní technologie XR vyzkoušet své vozy na míru (Obrázek: BAC) |
Chcete‑li se dozvědět více o tom, proč BAC přechází na Siemens Xcelerator, a o výhodách, které tím získá, navštivte tento odkaz nebo se podívejte na následující video.