Téměř dvě desetiletí trvající spolupráce mezi Honeywell Aerospace Technologies a americkou firmou Ansys, která se zabývá simulačním softwarem, pomáhá uvádět technologie na trh. Díky tomuto partnerství se Honeywellu podařilo zkrátit dobu konstrukčních cyklů motorů ts přibližně o 30 % a snížit množství materiálů používaných při konstrukci zkušebních zařízení.
„Na počátku bylo dlouhodobým cílem opřít se o simulaci, abychom se mohli přiblížit konečné odpovědi dříve, než se pustíme do hardwaru. Výsledkem byly nižší náklady na vývoj a kratší doba, než se výrobky dostanou na trh. Taková byla původní myšlenka před mnoha lety. Jak využít tyto nástroje, abychom se přiblížili skutečné odpovědi, abychom byli méně závislí na testování a hardwaru? Což samozřejmě vyžaduje čas. Musíte čekat na hardware, navrhnout zařízení, sestavit hardware, vyřešit chyby a otestovat, zda jste dostali špatnou odpověď.“
Todd Giles, technologický ředitel Honeywellu |
Partnerství obou firem také umožnilo Honeywellu být méně závislý na domácích nástrojích a spolupracovat s někým, kdo by mohl tyto věci používat v produkčním prostředí a udržovat je.
Podle Gilese umožnilo inženýrství podporované simulacemi zrychlit vývojové cykly, což urychlilo návrhy spalovacích motorů a inovace Honeywellu týkající se snižování znečištění a autonomních letů. Z hlediska bezpečnosti neslouží simulace jako náhrada za testování leteckých komponent v reálném světě. Zatím nelze modelovat všechny interakce – můžete se o to pokusit, ale skutečný svět je skutečný svět. Snažit se simulovat každou interakci v rámci složitého systému může být skličující. Nejprve se snažíte najít rovnováhu mezi tím, jak moc mohu simulovat, jak přesný mohu být, a pak přejdete k testování.
Pokrok v oblasti umělé inteligence může dále zefektivnit inženýrské procesy a poskytnout optimalizované a přesnější výsledky.
Z pohledu Honeywellu je nejbližší činností, na které pracuje, vývoj kódu, verifikace a validace softwaru. Honeywell pracuje na spoustě výzkumů týkajících se autonomie a způsobů, jak využít umělou inteligenci k řešení některých rovnic autonomie, které je vidět, že přicházejí.
Zastřešujícím cílem Honeywellu je snížit znečištění – jak z vývojových programů, tak z provozu letadel – a splnit všechny budoucí předpisy. S využívanými nástroji od Ansysu se toho při navrhování splňujícím tyto budoucí předpisy a budoucí závazky pro průmysl může hodně udělat.