Po­kud ví­ce zpřís­tup­ní­me pok­ro­či­lé tech­no­lo­gie a nás­tro­je ve vý­vo­ji, tak vý­raz­ně zvý­ší­me šan­ci, že zís­ká­me ví­ce hod­not­ných a ino­va­tiv­ních ře­še­ní. Té­to pre­mi­se vě­ří i spo­leč­nost Al­tair, kte­rá kro­mě ji­né­ho na­bí­zí soft­wa­ro­vé ap­li­ka­ce za­mě­ře­né na snad­né po­u­ží­vá­ní zej­mé­na v kon­struk­čních od­dě­le­ních. Ty ale i přes jed­no­du­ché uži­va­tel­ské roz­hra­ní po­u­ží­va­jí na po­za­dí nej­vys­pě­lej­ší si­mu­lač­ní tech­no­lo­gie. Pro ta­ko­vé si­mu­la­ce na­víc dí­ky no­vým vý­po­čet­ním me­to­dám ne­ní pot­ře­ba po­ři­zo­vat ni­jak vy­so­ce vý­kon­ný a dra­hý hard­wa­re.

 

V po­sled­ních le­tech se po­hled na au­to­mo­bi­lo­vou do­pra­vu vý­raz­ně proměňuje. Vlast­nic­tví au­to­mo­bi­lu již ne­zna­me­ná pouze vý­ho­dy pře­pra­vy či po­tvr­ze­ní so­ci­ál­ní­ho sta­tu­su, ale při­ná­ší s sebou i ne­ga­ti­va, jako jsou pře­pl­ně­né sil­ni­ce, ob­tíž­né par­ko­vá­ní, emise a je­jich dopad na ži­vot­ní pro­stře­dí a zvy­šu­jí­cí se ceny po­hon­ných hmot. Tyto ce­lo­spo­le­čen­ské ten­den­ce vedou k hle­dá­ní al­ter­na­tiv­ních ře­še­ní v ob­las­ti po­zem­ní do­pra­vy. In­že­nýr­ská a vý­vo­jo­vá kan­ce­lář BEKO En­gi­nee­ring, spol. s r. o., se roz­hod­la čelit těmto vý­zvám a vy­tvo­řit stu­dii mož­né­ho ře­še­ní elek­tro­mo­bi­li­ty v bu­douc­nos­ti.

 

Au­to­mo­to­sport byl od­jak­ži­va do­mo­vem nej­mo­der­něj­ších tech­no­lo­gií. In­že­ný­ři se díky nim snaží stvo­řit vozy rych­lej­ší, sil­něj­ší a spo­leh­li­věj­ší než dravá kon­ku­ren­ce. Ni­zo­zem­ský tým Van Amer­s­fo­ort Ra­cing, sou­tě­ží­cí v pres­tiž­ních se­ri­á­lech For­mu­la 3 a For­mu­la 4, není vý­jim­kou. Vy­rost­la zde řada bu­dou­cích šam­pi­o­nů, včet­ně sou­čas­ných hvězd For­mu­le 1 Char­le­se Lecler­ca nebo Maxe Ver­stap­pe­na. V tomto týmu nespí na vav­ří­nech, hle­da­jí další cesty ke zdo­ko­na­le­ní. 3D tisk zde za­ča­li vy­u­ží­vat přímo tech­ni­ci při pří­pra­vě a ser­vi­su for­mu­lo­vých vozů, ale po­má­há také jezd­cům při zá­vod­ních si­mu­la­cích.

 

Díky mno­hým en­tu­zi­astům, kteří sami na­ku­po­va­li kom­po­nen­ty pro 3D tis­kár­ny a doma je sklá­da­li, aby si vy­tisk­li různé 3D pa­náč­ky, vě­šá­ky, skle­ni­ce nebo lam­pič­ky, za­ča­li se 3D tis­kem za­bý­vat i gi­gan­ti ve světě IT a za­ča­li hle­dat cestu, jak mož­nos­ti, které na­bí­zí 3D tisk, začít im­ple­men­to­vat v prů­mys­lu. Na vý­sled­ky ne­by­lo po­tře­ba dlou­ho čekat – pří­no­sy 3D tisku v prů­mys­lu jsou ne­u­vě­ři­tel­né, pokud se k němu při­stu­pu­je správ­ně.

 

Spo­leč­nost DB Regio ob­jed­na­la 18 tříčlán­ko­vých níz­ko­pod­laž­ních elek­tric­kých trakč­ních jed­no­tek Mireo, které budou na­sa­ze­ny v re­gi­o­nál­ní že­lez­nič­ní síti Luži­ce (Lau­si­tz), ve spol­ko­vých ze­mích Bran­denbur­sko a Sasko. Smlou­va byla po­de­psá­na dne 13. února 2020. Nové tříčlán­ko­vé elek­tric­ké trakč­ní jed­not­ky od spo­leč­nos­ti Si­e­mens Mo­bi­li­ty patří do nové pro­duk­to­vé plat­for­my Mireo. Na vý­vo­ji její elek­tric­ké i me­cha­nic­ké části se vý­znam­ně po­dí­le­jí pra­cov­ní­ci En­gi­nee­rin­gu Si­e­mens Mo­bi­li­ty v Praze, Plzni a Os­t­ra­vě. Nová elek­tric­ká trakč­ní jed­not­ka pro Luži­ci na­bí­zí 180 míst k se­ze­ní, zvý­še­né po­hod­lí pro ces­tu­jí­cí a umo­ž­ňu­je bez­ba­ri­é­ro­vé ces­to­vá­ní.

 

Čtyřo­sé ho­ri­zon­tál­ní ob­rá­bě­cí cen­t­rum HPX63 II fir­my Mit­sui Sei­ki je vy­lep­še­nou verzí stro­je HPX63. Opro­ti před­chůd­ci však je o 70 % rych­lej­ší a men­ší (5554 mm × 3530 mm). Ob­rá­bě­cí cen­t­rum HPX63 II, které je schop­né ob­rá­bět části o ve­li­kos­ti až 1050 mm × 1050 mm (prů­měr × výška), by­lo vy­tvo­ře­no pro zpra­co­vá­ní přes­ných dí­lů střed­ní ve­li­kos­ti a má ve­li­kost pa­le­ty 630 mm čtve­reč­ních a ma­xi­mál­ní za­tí­že­ní sto­lu 1200 kg. Přes­nost umís­tě­ní a opa­ko­va­tel­nost jsou ± 0,001 mm (jeden mi­k­ron). Zdvi­hy osy X, Y a Z jsou 1000 mm, 800 mm a 900 mm.

 

Od 16. do 21. září 2019 se v Hannoveru uskuteční 22. ročník veletrhu EMO. Vedoucí světový veletrh zpracování kovů se koná opět v Německu, které je třetím největším trhem obráběcích strojů na světě. Představí se zde všichni významní výrobci výrobní techniky. Na začátku května bylo přihlášeno 2030 vystavovatelů ze 47 zemí. Mezi nimi jsou přední firmy trhu, například DMG Mori, FFG, Mazak, Siemens, Grob, Doosan, Fanuc, Okuma, Makino, Index, GF Machining Solutions, Chiron, Trumpf, SLM, Stratasys, Paul Horn, Iscar, Sandvik, Kuka a mnoho dalších.

 

Technologická skupina Siemens se stane integračním partnerem pro Volkswagen Industrial Cloud a bude hrát klíčovou úlohu v zajištění, aby stroje a zařízení od různých dodavatelů používané ve 122 výrobních závodech koncernu Volkswagen, byly efektivně propojeny do cloudu. Výsledná transparentnost a analýza dat bude tvořit technologický základ pro další zlepšování produktivity ve výrobních závodech Volkswagen. Siemens a dodavatelé strojů a zařízení navíc zpřístupní aplikace z operačního systému pro internet věcí Siemens MindSphere v platformě Volkswagen Industrial Cloud.

 

Získejte permanentní vstupenku zdarmaHANNOVER MESSE je přední světový průmyslový veletrh. Jeho hlavní téma „Integrated Industry – Industrial Intelligence“ představuje do­po­dro­b­na digitalizaci výroby a energetických systémů. Vedle šesti ve­dou­cích veletrhů – IAMD / Integrated Automation, Motion & Drives, Digital Factory, Energy, Industrial Supply, ComVac a Research & Technology – zahrnuje zvláštní oblasti pro startupy a témata věnovaná práci a pro­fe­s­ní kariéře. Program veletrhu doplňuje více než 90 konferencí a fór. Nadcházející veletrh HANNOVER MESSE se uskuteční od 1. do 5. dubna 2019 v Hannoveru. Partnerskou zemí veletrhu HANNOVER MESSE 2019 je Švédsko.Bezplatnou permanentní vstupenku na veletrh získáte zde.

 

Výrobce automobilů Renault snížil díky produktu Siemens Simcenter Amesim čas potřebný k identifikaci modelu o 80 %. Současně dosáhl významného snížení nákladů a podstatně zefektivnil mezioborovou týmovou spolupráci v rámci celé skupiny.

 

Velká data bývají považována za zázračný prostředek k získávání statistických informací a prognóz. Místo analýzy dat, kdy ex post zjišťujeme, co se stalo, se začínáme ptát, proč se to stalo a co se může stát v budoucnu. Prediktivní analýza spojuje fyzikální simulace s data miningem, statistickým modelováním a adaptivním učením. Na základě často se vyskytujících částí dat se vytváří prediktivní modely systémů. Pomocí těchto modelů je možné odhadnout na základě již dostupných dat chování výrobku v budoucím provozu.

 

V dnešní době je kladen veliký důraz na snižování nákladů a zkracování výrobních časů. Při vývoji nového výrobku či zařízení se ve většině případů začíná s prototypem. Od prototypu očekáváte, že bude co nejvěrněji simulovat výsledný produkt. Jelikož vývoj produktu je časově velice náročná záležitost, je nutností, aby prototyp byl vyroben v co nejkratším čase při zachování požadované kvality. V tomto ohledu se čím dál tím více využívá technologií Rapid Prototyping – rychlé výroby prototypů.

 

Koncem ledna 2018 představil Nanosoft aktualizovanou verzi známé CAD platformy – nanoCAD Plus 8.5. Nejnovější aktualizace programu nanoCAD Plus 8.5 zahrnuje intenzívní práci s mraky bodů, soubory DWG a IFC, rastrovými údaji a PDF podkladovými vrstvami; import vektorových a rastrových dat do formátu DWG z PDF podkladů; materiály a podporu osvětlení. Zvýšení rychlosti nanoCADu je to, po čem toužili uživatelé. Počítače jsou v dnešní době stále silnější, grafické karty jsou produktivnější, objem dat je obrovský a musí být zpracováván rychle.

 
Začátek Předchozí Další Konec

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10