Letošní IT fórum 2012 proběhlo v Mlýnhotelu Vílanec u Jihlavy ve dnech 9. – 10. října 2012. Tyto každoroční akce pořádané firmou TD-IS, s. r. o., mají za cíl informovat nejen stávající zákazníky a partnery, ale i všechny příznivce a ty, kteří se zajímají o naše řešení. TD-IS se snaží o otevřenou komunikační platformu a její dveře jsou vždy otevřené. Program konferencí TD-IS má vždy zajímavou skladbu a kromě odborných pracovních informací je péče věnována i další zajímavé náplni s činností firmy nesouvisící, aby se účastníci příliš nenudili. A tak tomu bylo i letos.

 

PLM (Product Lifecycle Management – správa životního cyklu výrobku) je firemní strategie, která poskytuje nejkomplexnější integraci všech dat a dokumentů vznikajících v souladu s předpisy a normami jakosti v procesech vývoje, výroby a distribuce výrobků. Díky flexibilnímu a jednoduchému způsobu použití umožňuje PLM propojení činností spojených s řízením kvality, sledovatelností a dokladovatelností shody s normami a bezpečnostními předpisy tak, aby výrobci mohli efektivně čelit rostoucím požadavkům trhu na včasné uvedení cenově dostupných výrobků na trh.

 

Nasazení pokročilých PLM technologií do vývoje výrobků v posledním desetiletí znamená výrazný kvalitativní krok v oblasti komplexního řešení předvýrobních etap. Do popředí zájmu jde ruku v ruce nejen technologie zefektivňující vlastní tvorbu návrhu, ale také jeho komunikace. Průmyslový svět je díky své otevřenosti globálnější a působení firem nabývá z hlediska mezinárodní spolupráce zcela jiných rozměrů. Řada z firem působících v naší republice je součástí rozsáhlých společností, u kterých využití tvorby digitálních prototypů patří k základům realizačních strategií projektů. Jednou z těchto společností je EBNER.

 

V poslední době se velmi často setkávám se zákazníky, jejichž cílem je rozšířit aktuální funkčnost stávajících (ve společnosti využívaných) informačních systémů. Těmito systémy nejčastěji bývají ekonomický (účetní systém), systém pro řízení výroby, skladové systémy, případně jiné, specializované systémy. Nejčastějším cílem je dát přesně definované „profesní“ skupině uživatelů do rukou nástroj, který v maximální možné míře zvýší efektivitu jimi vykonávaných činností.

 

Těžko na světě najdeme firmu, která by nechtěla pracovat lépe, rychleji a úsporněji, zvláště v této ekonomicky složité době. V některých odvětvích to stále může znamenat omezování plýtvání, ve strojírenství však redukce nákladů proběhla již před několika lety. Provozy jsou zde již štíhlé, procesy od návrhu po výrobu efektivnější a dodavatelské řetězce optimalizované.

 

v automobilovém průmyslu pomocí PLM systému ENOVIA V6 aneb zákaznické audity bez obavKaždý dodavatel automobilového průmyslu nejen na našem trhu, pokud chce být úspěšný a spolupracovat se světovými výrobci osobních automobilů, musí respektovat určitá mezinárodní pravidla a normy plánování kvality při vývoji a zavádění do výroby nových výrobků a dílů. Všeobecně používanou normou v této oblasti je procedura APQP (Advanced Product Quality Planning), která plně popisuje kompletní proces vývojových fází nového výrobku, jeho osvojení a zavedení do sériové výroby a zpracování jeho významných změn.

 

Mnoho výrobních společností u nás v souvislosti s postupným nasazováním počítačově podporovaného navrhování (CAD) a výroby (CAM) muselo následně také řešit správu vytvořených dokumentů (DMS) nebo správu celého životního cyklu výrobků (PLM). Rostex Vyškov je jednou z našich zcela typických firem, ať už z pohledu nasazování počítačových technologií, nebo ve vztahu k nakoupenému softwaru, k jeho případným upgradům, pořizování nových verzí a velikosti možných investic do IT. EasyArchiv/EasyPLM vznikal jako jednoduchý, bezpečný a především cenově dostupný systém pro archivaci digitálních dokumentů. Dnes je nejen komplexním systémem správy dokumentace (DMS) založený na workflow, ale rovněž systém správy životního cyklu výrobků (PLM). Je to sofistikovaný produkt, umožňující snadné ovládání a implementaci.

 

Poté co v roce 2006 došlo v Tatravagónce ke změně vlastnických vztahů, nastal rychlý rozvoj společnosti. Správné využití situace na trhu, v kombinaci se zásadními změnami vnitřních procesů, ale hlavně integrace informačních procesů společnosti umožnily zdvojnásobit produkci v průběhu dvou let. V tomto článku se dočtete, jaké řešení jsme k dosažení tohoto cíle použili a že informační systém výrobního podniku není jen ERP systém.

 

Tento článek vysvětluje, jakým způsobem mohou strojírenští výrobci překonat problémy vznikající při práci s různorodými CAD systémy. Každá moderní firma, vyvíjející anebo vyrábějící produkty v libovolném průmyslu, si je téměř jistě bolestně vědoma, že ne každý dodavatel, zákazník či partner používá stejné nástroje pro počítačovou podporu navrhování (CAD) nebo že poskytuje návrhová data ve stejném CAD formátu. Výsledkem tohoto stavu je komplikované prostředí tvořené rozličnými CAD systémy, z čehož vyplývá potřeba dát všechny tyto CAD modely dohromady, aniž byste přišli o data nebo je museli předělávat.

 

Původní strojírenský podnik, ze kterého o mnoho později vznikla společnost Škoda Power, byl založen už v roce 1859 hrabětem Valdštejnem-Vartenbergem. V roce 1869 koupil závody Emil Škoda a začal zde od roku 1904 vyrábět parní turbíny. Během let 1959 až 1992 továrna vyráběla hlavně turboagregáty pro elektrárny, včetně jaderných. Od roku 1993 prochází společnost různými privatizačními transformacemi a v roce 2009 se dostává plně pod křídla nadnárodní společnosti Doosan Heavy Industries & Construction.

 

Aplikace propojující CAD či PDM software s firemním informačním systémem Software CADstudio CSlink zefektivňuje práci konstruktéra a výměnu informací uvnitř firmy. CSlink je zákaznický software umožňující těsnou integraci CAD či PDM aplikace a informačního systému. Konstruktérovi CSlink významným způsobem zefektivní práci při kompletním popisu komponent a přenosu kusovníku pro účely dalšího zpracování, vše přímo z prostředí CAD, aniž by bylo nutné spouštět ERP.

 

Rád bych se s vámi podělil o zkušenosti se softwarem AutoVue, který v naší firmě již několik měsíců úspěšně využíváme. Naše firma HMB, spol. s r. o., je moderní českou nástrojárnou, která se zaměřuje na vývoj a výrobu precizních lisovacích nástrojů pro evropský automobilní průmysl.

 

Po nesporně větší americké konferenci DSCC 2011 (Dassault Systèmes Customer Conference), uspořádané ve dnech 8. až 10. listopadu v Las Vegas, proběhla také evropská každoroční akce European Customer Forum (ECF 2011). Podobně jako v předchozích letech ji přivítalo kongresové centrum hotelu New York v Disneylandu nedaleko Paříže ve dnech 22. až 23. listopadu. Ne nadarmo se změnilo logo společnosti na zobrazení 3DS. Prostorové vnímání bylo prezentováno všude. Někde v přísálích centra nebo v hale Agora jste mohli mít pocit, že monitory jsou nějak rozladěné, ale to jste jen neměli nasazené potřebné 3D brýle.

 
Začátek Předchozí Další Konec

1 2 3 4 5 6 7 8 9