O vizualizační aplikaci Unreal Engine jsme již informovali v před­cho­zích článcích, ve kterých jsme uvedli důvody, proč pro CAD vizualizace použít tuto apku. Vývojáři UE však jedou dál na plné obrátky a dnes Unreal Studio obsahuje nástroje a služby pro urychlení vašich fi­rem­ních pracovních postupů s Unreal Engine.

DATASMITH

Datasmith je nástrojová sada pracovních postupů v aplikaci Unreal Studio, která umožňuje bezproblémově importovat data do Unreal Engine. Zatím je pouze v beta verzi, ale již dnes úspěšně importuje data různých CAD formátů.

Nicom obrazek-01-640-1811

Autodesk 3ds Max

Datasmith obsahuje plugin pro 3ds Max, který přímo přenáší scénu zahrnující světla, kamery, materiály a geometrii při zachování známé hierarchie scény. Převádí také populární prvky V-Ray, Corona a Mental Ray do aktiv Unreal Engine.

Rhino 3D

Podporované rozšíření: *.3dm.
Importujte povrchové modely Rhino a scény do Unreal Engine. Import zahrnuje základní extrakci barev a metadata, UVs  generuje automaticky.

Solidworks

Podporovaná rozšíření: *.sldasm, *.sldprt
Přímo importujte součásti a soubory sestav SolidWorks do aplikace Unreal Engine. Zahrnuje základní extrakci barev, hierarchii a metadata, UVs  generuje automaticky.

Autodesk Inventor

Podporovaná rozšíření: *.iam, *.ipt
Importuje soubory nativní sestavy Inventoru do modulu Unreal Engine. Zahrnuje základní extrakci barev, hierarchii a metadata, UVs  generuje automaticky.

CATIA, Siemens NX, Creo

Podporované rozšíření: *.catpart, *.catproduct, *.cgr, *.asm, *.neu, *.prt
I nativní formáty CATIA lze importovat do Unreal Engine. Zahrnuje základní extrakci barev, hierarchii a metadata. UVs opět generuje automaticky. Datasmith také umožňuje importovat součásti Creo a sestavy do Unreal Engine spolu s nativními soubory NX.

Další formáty

Podporovaná rozšíření: *.gbf, *.unv, *.x_t, *.rf, *.fbx, *.gitf, *.iges, *.step, *.jt, *.sat, *.3dxml
Dále lze přímo importovat do Unreal Engine formáty CADDS, I-DEAS, Parasolid a Robcad. Unreal Engine také nativně podporuje pracovní postupy FBX a glTF.

SketchUp

Vývojáři pracují na pluginu pro SketchUp, který přímo překládá scénu včetně kamer, textur a geometrie.
Poznámka: formát SKP aplikace SketchUp je již sice také v přípravě, ale to naši profesionální lektoři už umí také vyřešit. Důkazem toho je pilotní úspěšné školení SketchUp – Vizualizace v Unreal Engine, které proběhlo v autorizovaném školicím středisku NICOM, a. s.

Na co se těšit?

Brzy pro naše příznivce a všechny uživatele CAD připravíme kurz vizualizací, na kterém nebude záležet, jaký formát potřebujete vizualizovat. Což je další trefa od Unreal Engine, ta první je, že pro lineární děj je aplikace UE ZDARMA. V některém z dalších článků představíme další výhody.

Nicom obrazek-01-640-1811

Dnes jsou reálné vizualizace stále více poptávány, tak věřím, že tento článek byl i pro vás užitečný. Pokud chcete hlouběji proniknout do problematiky, vězte, že nejproduktivnější je výuka pod vedením odborného lektora – profesionála. Neváhejte tedy a zvolte si některé ze školení na CAD produkty Autodesk nebo jakýkoli z našich 3D kurzů, nebo si domluvte konzultace v Autodesk autorizovaném školicím středisku společnosti NICOM, a. s.
Autorizované školicí středisko NICOM provádí školení na pevných učebnách v Brně, Ostravě a Praze, nebo na mobilních učebnách po celé republice.
Těším se na Vás na některém z vybraných 3D či CAD kurzů.

Michal Spielmann
Autodesk Certified Instructor
Autodesk AutoCAD Professional
Autodesk Inventor Professional