
Startup Arc Boat Company (Arc) používá k návrhu a výrobě svých vysoce výkonných, plně elektrických člunů softwarové portfolio Siemens Xcelerator od Siemens Digital Industries Software. Arc je rizikovým kapitálem podporovaný startup se sídlem v Los Angeles, který byl založen v roce 2021. Společnost navrhuje a vyrábí vše pro své elektrické čluny ve vlastní režii, včetně bateriových sad, pohonných systémů, systémů tepelné regulace a softwaru.
Arc One, první produkt společnosti, vyprodal svou první sérii a další generace, Arc Sport, plně elektrický wake boat o výkonu 500 koní, bere odvětví wake boatů útokem.
Tým Arcu měl zkušenosti s používáním softwaru Siemens v jiných společnostech, takže Siemens Xcelerator byl přirozenou volbou pro technologickou platformu společnosti.
Schopnost vytvářet komplexní parametrizované modely v softwaru NX z portfolia Siemens Xcelerator umožňuje Arcu vyvíjet přizpůsobitelné parametrické 3D modely, které podporují proces rychlého iteračního návrhu, konstrukce, testování a redesignu. Při navrhování trupu se používá mnoho parametrů – mrtvý náklon, nosník u podbřišku, úhel kýlu atd. a k parametrizaci všech těchto parametrů byl použit NX. S plně parametrickým modelem trupu byla postavena jedna loď, změřen výkon, shromážděna data a upraven jeden nebo dva parametry a pak postavena druhá loď na základě toho, co bylo zjištěno. V dnešní době jsou v Arcu ještě sofistikovanější, protože znají výkonnostní charakteristiky, které od plavidla chtějí. S daným těžištěm a typem tvaru, který chtějí použít, to mohou pomocí NX udělat na jeden zátah.
Arc používá k simulaci svých výrobků software Simcenter – což je zvláštní výzva, když se snaží narušit odvětví, které se stále spoléhá na pohonné systémy na plyn a dlouhodobě zavedené principy lodního inženýrství. Zaměření Arcu na plně elektrický pohon přináší nové konstrukční, inženýrské a výrobní výzvy, a proto je závislý na simulačních technologiích od Siemensu.
Arc používá software Simcenter také k optimalizaci těžiště, které je vzhledem k těžkému akumulátoru náročné, a k optimalizaci napříč kompozitním trupem, palubou a pevnou střechou, aby se snížila hmotnost. Toto odlehčení je rozhodující pro dosažení požadovaného výkonu. Software Simcenter také umožňuje týmu provádět strukturální, vibrační a tepelnou analýzu menších částí celé lodi.
Během vývoje svého druhého výrobku – Arc Sport – přidal Arc software Teamcenter pro správu životního cyklu výrobku (PLM), aby optimalizoval správu svých výrobků a výrobních dat, protože složitost jeho výrobku i dodavatelského řetězce vzrostla. V současné době společnost rozšiřuje své aktivity v oblasti rekreačních a wake boatů a oznámila své první kroky v komerčním námořním průmyslu a rozšířenou řadu rekreačních člunů včetně modelu Arc Coast, plně elektrického člunu se „středovou konzolí“, který je zaměřen na rybolov a další vodní aktivity.
Arc otevírá v losangeleském přístavu výzkumné a vývojové pracoviště a začal budovat nabíjecí infrastrukturu potřebnou k podpoře cíle přístavů Los Angeles a Long Beach přejít do roku 2030 na zařízení s nulovými emisemi. Spolupracuje také s oregonskou loděnicí Diversified Marine v Portlandu na přestavbě 26 stop dlouhého remorkéru na vysoce výkonný provoz s nulovými emisemi.
Vzhledem k tomu, že se Arc snaží pokračovat v inovacích v námořním průmyslu, aniž by využíval metody pohonu na fosilní paliva, které neodpovídají dnešním požadavkům na čistší a udržitelnější činnosti, je Siemens Xcelerator jádrem jeho procesu vývoje produktů.
„Jdeme velmi rychle kupředu a je zábavné zkoušet aplikovat základní inženýrské principy na lodní průmysl a zjišťovat, zda můžeme přijít s něčím lepším. Siemens Xcelerator nám pomáhá dostat se tam rychleji, vyvíjet nové produkty definující kategorii, které potěší naše zákazníky, a vytvořit revoluci v elektrifikaci, kterou chceme vidět v lodním průmyslu.“ Ryan Cook |
Chcete‑li se dozvědět více o společnosti Arc a o tom, jak využívá portfolio průmyslového softwaru Siemens Xcelerator k budování plně elektrického námořního průmyslu s nulovými emisemi, navštivte blogs.sw.siemens.com.