Siemens a ServiceNow zahájily novou spolupráci. Jejím cílem je posílit kybernetickou bezpečnost v průmyslu a podpořit začlenění generativní umělé inteligence (AI) ve výrobních provozech. Spolupráce bude postavena na řešení Siemens Sinec Security Guard pro řízení zranitelností v průmyslovém prostředí a Siemens Industrial Copilot pro automatizaci podporovanou generativní umělou inteligencí.
ServiceNow poskytne svůj koncept automatizace pracovních procesů, která je nezbytná pro efektivnější a lepší provoz výrobních zařízení.
Podle nedávné analýzy by měl trh s řešeními kybernetické bezpečnosti v průmyslu dosáhnout do roku 2028 hodnoty 21,6 miliard dolarů, zejména v důsledku rostoucích hrozeb zaměřených na provozní technologie (OT) a potřeby komplexnějšího přístupu k řešení zranitelností ve výrobě. I využití generativní umělé inteligence v průmyslovém prostředí by mělo exponenciálně růst s tím, jak se firmy budou snažit dále zlepšovat provozuschopnost a spolupráci mezi člověkem a strojem.
Bezpečnost a efektivita továren díky automatizaci podporované umělou inteligencí
Klíčovou roli hraje v této spolupráci sada ServiceNow Operational Technology Service Management (OTSM). S její pomocí mohou podniky řídit a zabezpečit provozní prostředí díky integraci postupů informačních (IT) a provozních technologií (OT), možnosti sledovat události v reálném čase a automatizaci procesů v celém výrobním provozu. Spojení s řešením Sinec Security Guard dále zlepší reakce ServiceNow na zranitelnosti ve výrobě (OT Vulnerability Response, OT VR), protože poskytne podrobnější informace o zranitelnostech provozního vybavení a dokáže rychleji zjistit a následně napravit bezpečnostní hrozby.
Řešení Siemens Sinec Security Guard pro řízení zranitelností v průmyslové výrobě
Platforma ServiceNow Now Platform vyniká v oblasti automatizace, jelikož dokáže zorganizovat komplexní pracovní postupy a začlenit poznatky umělé inteligence do provozních procesů. Siemens zase přináší své rozsáhlé znalosti z oblasti průmyslové automatizace. Generativní AI asistent Siemens Industrial Copilot nabízí možnost transformace spolupráce mezi člověkem a strojem ve výrobě. Firmy využívající platformu Now Platform a mapující své pracovní postupy tak nyní mohou snadno díky asistentu Operations Copilot dosáhnout nové úrovně transparentnosti a kontroly nad provozními procesy na základě ucelené interakce mezi statickými a dynamickými daty ze strojních zařízení. Asistent Operations Copilot využívá přirozený jazyk a pracovníkům v provozu poskytuje podrobné pokyny a doporučení. Schopnost ServiceNow automatizovat pracovní postupy – od plánování údržby po řešení problémů v reálném čase – pomáhá zajistit, že se tyto poznatky promítnou do hmatatelných a účinných zásahů, které zlepší produktivitu a minimalizují prostoje.
Firmy mohou nyní díky asistentu Industrial Copilot snadno zvýšit transparentnost výroby
Silné spojení a spolupráce firem Siemens a ServiceNow zajistí přímé začlenění poznatků, které přináší AI asistent Siemens Industrial Copilot, do pracovních postupů ServiceNow. Výrobní závody tak mohou s jeho využitím optimalizovat své postupy v oblasti kybernetické bezpečnosti, zlepšit provozuschopnost a vnést poznatky špičkové umělé inteligence do samého srdce výrobních procesů – a nastavit tak nové standardy pro odolnost a inovace v průmyslu.