Marketingových trendů je mnoho, ale rozšířené realitě (AR) a virtuální realitě (VR) by měla být v roce 2022 podle společnosti CAD Schroer věnována zvláštní pozornost. Digitalizace prošla extrémním vývojem. Pod vlivem pandemie a s ní spojených výluk udělala digitalizace v poslední době značné skoky vpřed. Nové technologie stále častěji otevírají možnosti digitálního druhu, jak oslovit zákazníky a uživatele. To je samozřejmě patrné i v marketingu.
V posledních několika letech se stále více společností snaží efektivně využívat virtuální a rozšířenou realitu v marketingu, někdy více, někdy méně úspěšně. Pokud se na realizovaná opatření ve VR oblasti podíváte blíže, snadno zjistíte, že jsou si všechna v jednom ohledu podobná: Marketingové sdělení by mělo být předáváno prostřednictvím VR. Existují však určitá kritéria, jak je rozlišit a kategorizovat. Nejnaléhavější charakteristikou je komunikační prostředí, protože v závislosti na něm vznikají různé problémy, plánovací procesy a samozřejmě cíle.
Virtuální realita jako prostředek podpory prodeje
VR v místě prodeje (POS) lze přímo integrovat do konverzace se zákazníky, například k ilustraci produktů, popisu vlastností nebo představení jednotlivých variant produktů. Cílem přenosu informací je prodej, a proto se toto opatření velmi dobře hodí pro pokročilou fázi prodejního procesu. Zvláště efektivní je pro segmenty s vysokou cenou, jako je strojírenství, projektování zařízení nebo plánování výroby, VR je obzvláště vzrušující. Prohlížeč VR i4 Virtual Review nabízí projektantům, konstruktérům a inženýrům možnost prohlížet si a procházet CAD modely jakéhokoli druhu ve virtuální realitě. S prohlížečem i4 Meeting je k dispozici také řešení pro schůzky ve virtuálních 3D místnostech. VR aplikace jsou velmi zajímavé také pro marketing a prodej. Protože ať už se jedná o prezentaci, návštěvu zákazníka, veletrh nebo akci, příslušný závod nebo stroj je vždy v zavazadle v původní velikosti.
Virtuální realita na veletržním stánku
Virtuální realita (VR) je obzvláště zajímavá, když je omezený prostor, což je vždy případ veletrhů. Veletržní stánek lze virtuálně rozšířit a učinit jej pro návštěvníky zajímavějším. Tímto způsobem lze zdůraznit rozsah služeb a zvýšit pozitivní vztah potenciálních zákazníků k produktu. Pomocí VR lze velmi snadno propojit faktickou a emocionální komunikaci.
Co nabízí marketingový trend rozšířené reality
VR je o ponoření do virtuálních světů. Rozšířená realita neboli AR doplňuje reálné prostředí o digitální informace a prvky. V dnešní době se k tomu obvykle používá chytrý telefon nebo tablet. AR software rozšiřuje živý obraz poskytovaný kamerou o digitální obsah. Moderní mobilní zařízení nepotřebují žádný speciální software, stačí aplikace AR, jako je i4 Augmented Review, a kvalita je působivá.
Marketingové trendy pro rok 2022: AR a VR
Trend je jasný. Nové technologie jako AR a VR stále více ovlivňují marketing. Vývoj AR a VR v posledních letech rychle postupuje. A se všemi novinkami přicházejí i nové zážitky. Tyto technologie nabízejí široký základ pro to, aby kampaně byly efektivní a bohaté na zážitky, což by se později mělo projevit v prodejních číslech. A pokud příslušná standardní řešení nestačí, lze nepochybně vyvinout a realizovat zcela individuální řešení AR a VR. V této souvislosti se zájemci mohou obrátit o radu přímo na společnost CAD Schroer a zjistit, která aplikace je pro jejich kampaně nejvhodnější. Různé produkty i4 zmíněné v tomto článku lze již nyní využít a mohou posunout mnohá marketingová opatření na zcela novou úroveň. Ve spolupráci se společností CAD Schroer je také možné vyvinout aplikace AR/VR na míru konkrétním zákazníkům.
Více o marketingovém trendu AR a VR >>