
Novinky, aktualizace, změny …
Od doby, co Autodesk loni kompletně přestavěl pracovní prostředí Mayi, se toho letos zase změnilo opravdu mnoho. Letošní verze je plná nových animačních nástrojů a technologických vylepšení zajišťujících hladký chod i při tvorbě těch nejnáročnějších scén.
Na ty nejdůležitější novinky se podíváme podrobněji:
[Sada nástrojů pro motion grafiku (MASH)]
Animovaná grafika je obor, kde možná na první pohled 3D často ani není, ale opak je pravdou a Maya je k tomu nyní dokonale připravená. Sada procedurálních animačních nástrojů MASH (kterou Autodesk před časem koupil a udělal z ní součást Mayi) je dokonalým pomocníkem nejen pro všechny grafiky a animátory.
[3D text]
Nedílnou součástí grafiky (a tím pádem i motion grafiky) je jednoznačně text. Takže v této sérii novinek nesmí chybět dokonale propracovaný nástroj pro tvorbu a úpravu všech druhů textů a jejich animací.
[Práce s vektorovou grafikou]
Grafickou sérii novinek v Mayi zakončíme novinkou možná ze všech nejdůležitější pro tuto práci a tou je spolupráce s vektorovými grafickými programy jako je například Adobe Illustrator s využitím otevřeného formátu SVG. Díky této novince lze snadno využívat vektorová data v přesně takové podobě, jakou máte třeba v Ai.
[Interaktivní tvorba vlasů v Xgen]
Vytváření vlasů a srsti a jejich následné úpravy jsou díky vylepšeným nástrojům Xgen snadné a přirozené jako se ráno česat.
[Bifrost Ocean Simulation (BOSS)]
Díky sadě nástrojů BOSS už při vytváření velkých oceánských simulací a jejich interakcí s nejrůznějšími plavidly nedostane mořskou nemoc.
[Adaptivní simulace kapalin]
Jde v podstatě o dokonalejší využívání hardwarových zdrojů vašeho počítače při vytváření nejrůznějších simulací kapalin, které patří, co se týká nároků na výpočetní výkon, k těm nejnáročnějším.
[Time Editor]
Time editor by se dal bez nadsázky za revoluční novinku nejen v mayi. Díky time editoru můžete velice snadno kombinovat animace a klipy, vytvářet jejich prolnutí a vše to vidět přímo ve vašem viewportu.
[Výkonější animace]
Ruku v ruce s kombinováním s úpravami vašich animací jde také jejich výkon při přehrávání ve viewportu. S pomocí nových algoritmů dokáže Maya mnohem lépe využívat výkon počítače a tak přehrávat animace plynuleji. Díky tomu získáte velmi přesnou představu o svých animacích bez nutnosti renderování nebo vyváření náhledů v podobě Playblastů.
[Shape editor pro animace]
Shape editor je nástroj, který umožňuje animátorům a rigerům upravovat tvar geometrie v různých animačních pózách s využitím sochařské sady nástrojů Mayi. Stejný nástroj nyní slouží také vytváření a úpravě takzvaných blandshap animací. Je to vysvobození animátorů od nutnosti upravovat přímo skinning modelu.
[Symetrické modelování]
V podstatě jde o sérii vylepšení a dodělávek v oblasti vytváření a úpravy symetrických modelů. Za zmínku stojí například práce s edgeloop, která je nyní plně funkční i při symetrickém modelování.
[Arnold součástí Mayi]
Arnold je jedním z nejpoužívanějších renderů v zábavním průmyslu a nyní je přímo součástí Mayi.
Autodesk začátkem roku koupil Solid Angle (výrobce Arnold renderu) a tak je Arnold nyní výchozím renderem v Mayi namísto Mental raye, který si nyní můžete pořídit přímo od Nvidie, která jej vyvýjí. Tyto firemní obchody umožní tvůrcům využívat opravdu špičkový render.
[Render setup]
Z renderovacích vrstev se nyní stal render setup, který v sobě skrývá všechny možnosti pro sestavení vrstev pro následnou kompozici, nebo jen různých variant renderované scény a jejich hromadné renderování. Spolu s panelem render setup je v Mayi nyní nově k dispozici také správce světel, který je obzvláště při práci s větší scénou nedocenitelným pomocníkem.
[Nové nástroje pro svícení]
Jedná se o balík nejrůznějších nástrojů v Hypershadeu k usnadnění tvorby a úprav vašich materiálů či světel.
[Vylepšená spolupráce s herními enginy]
Vylepšení se také dostalo i do spolupráce Mayi s nejrůznějšími herními enginy. Samozřejmostí je přímočará spolupráce s Unreal Enginem nebo Unity. Na vyšší úrovni je pak přímé živé spojení mezi Mayou a Autodesk Stingray enginem, které umožňuje tvůrcům posílat celé scény nebo levely, včetně materiálů a svícení přímo mezi těmito dvěma programy.
[Workspace]
Poslední větší novinkou nové Mayi jsou absolutně volné možnosti postavení pracovního prostředí a to následně uložit jako worksúpace, který je možné později zpětně vyvolat.
Celá řada drobných vylepšení, která udělají radost nejednomu 3D tvůrci je ještě k nalezení po celém prostředí Mayi v zelených [závorkách].
Zdroj obrázků: Autodesk